29 decembrie 2009

Ne trebuiesc patru arce una s-a dus!

Minunat, ultima găselniță a omenirii este că civilizatia străbună Maya a prezis că în anul 2012, se va produce un cataclism la nivel mondial, prin trecerea la o nouă epoca spirituala, plină de schimbari pentru omenire și asta am aflat-o, culmea, abia în anul 2009. Să fii avut oare vreo legătură cu prezidențialele din toamnă sau nu ? Cât despre mine sunt ferm convins că poporul maiaș avea dreptate dar la o scară mult mai mică și anume la sectorul de spiritualitate numit România.
Scriam într-o lucrare de licență despre comunicare și semantica termenului respectiv la români care ține mai mult de cuminecare, ideea de a te împărtăși. În perioada electorală am văzut cu adevărat împărtășirea cu mâna pe biblie a candidaților și mai mult de atât vorbele pline de aroganță ce au amuțit după alegerea președintelui culmea pentru binele populației. Rămân bulversat de împrumutul FMI cu scopul inițial de a echilibra moneda națională la euro și transformat foarte repede de fapt într-un puseu de amăgire salarială. Adică nu mai facem nimic cu banii împrumutați dar plătim salarii. Și eu care credeam că în sfârșit am găsit trambulina ce ne va propulsa deasupra crizei financiare.
Deci am înțeles, după ce am urmărit cu sufletul la gură iminenta dramă a sfârșitului lumii prin filmul regizorului Roland Emmerich , că mă aflu în pielea actorului John Cusack pentru că văd de fapt prăbușirea României mult mai reală prin înnecul care o să vină, un înnec de divertisment, cu alte cuvinte, de circ fără ”panem” dar la un nivel mult mai real decât în film. Întreb dacă cineva știe unde se află de fapt a patra arcă (aluzie la film) și dacă este cumva ea rezervată cu adevărat pentru un popor care a suferit prea mult. Răspunsul este la fiecare, aștept provocarea care mă va lipsi de cinismul și ironia cu care mă înnec zi de zi.

3 comentarii:

  1. Din pacate, ai dreptate. Eu consider ca in acest caz pot fi valabile 2 variante:
    1. mori ca un erou (incercand sa te salvezi pe tine si pe cei dragi);
    2. mori fara demnitate (iar in acest caz te numesti "iepurila", adica fricos, bun la fuga... ;))
    As vrea ca sfarsitul lumii sa vina si sa elimine acei "paraziti" ai societatii care nu inteleg propriul scop in acest "cerc" al vietii si care se hranesc doar din resursele altora.

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesanta viziune asupra Romaniei... eu cred ca ideea de sfarsit al lumii este reala (o sa vina odata si ala... macar de dragul nostru al celor care-l punem in atatea filme, carti si idei), dar in acelasi timp cred ca tara noastra are sanse. Ne mai trebuie alti 20 de ani pentru a scapa si de alte "tare" ale caracterului nostru strabun. Ceea ce Brucan a zis in 1990 a fost un adevar spus pe jumatate. Partea nasoala este ca dupa 20 de ani majoritatea blogger-ilor actuali nu or sa mai fie, ci doar copiii blogger-ilor :) Dar asta este... daca pentru copiii si nepoti nostri trebuie noi sa infruntam viata asta din Romania, se merita. Prefer sa stiu ca daca nu pot schimba ceva pentru mine, macar s-o fac pentru copiii mei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere